ÖĞRENCİLERİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSLERİNDEELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini doğru ve güvenli biçimde kullanmak için gerekli olan temel bilgi ve becerileri sergilemek.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kültürel-sosyal açıdan bireysel ve toplumsal katkıları konusunda bilinçlenmek ve olumlu tutum geliştirmek.
- Bilişim etiği, gizlilik ve güvenlik konularında duyarlı davranmak.
- Bilişim araçlarını kullanarak etkili iletişim kurabilmek, fikir ve projelerini gerçekleştirebilmek.
- Bilgi ve fikirlerini farklı hedef kitlelerin anlayacağı biçimde düzenleyip medya aracılığı ile paylaşabilmek.
- Farklı gruplarla iletişim kurarak sanal ortamlara ilişkin sosyal ve kültürel anlayış geliştirmek.
- Sosyal medyayı etkili biçimde kullanabilmek ve yönetebilmek.
- Bilgiye erişebilir, bilgiyi analiz edebilir ve bilgiden bilgi üretmenin gücünü ve önemini kavrayabilir olmak.
- Bilgiyi yapılandırma süreçlerinde farklı araç ve yaklaşımları kullanabilmek.
- Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.
- Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilmek, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilmek.
- Yazarlık ve programlama dillerini tanımak, en az bir yazarlık/ programlama dilini etkili biçimde kullanabilmek.
- Sistemleri ve konuları incelemek için model, benzeşimler ve canlandırmalar oluşturabilmek.
- Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilmek, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilmek.
- Yazarlık ve programlama dillerini tanımak, en az bir yazarlık/ programlama dilini etkili biçimde kullanabilmek.
- Sistemleri ve konuları incelemek için model, benzeşimler ve canlandırmalar oluşturabilmek.
ORTAOKUL SÜRESİNCE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSLERİNDEYAPILAN ÇALIŞMALAR
- Bilişim Teknolojileri dersleri, 25 adet internete bağlı bilgisayarın bulunduğu laboratuvarda uygulamalı olarak yapılmaktadır.
- Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi müfredatında;
- Office programları kullanımı,
- Programlama,
- 3 Boyutlu Tasarım,
- Mobil Uygulama Geliştirme,
- Elektronik Devre Programlama,
- Ardunio ve robot eğitimlerine yer verilmektedir.
- Sosyal Etkinlik saatlerinde yürütülen kulüp çalışmalarında amaç;
- Bilim ve teknolojiyi sevdirmek,
- Takım çalışmasını öğretmek,
- Öğrencilerin matematik ve analitik düşünme alt yapısını, yaratıcılıklarını, bilimsel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmektir.
- Okulumuzda her yıl düzenlenen Teknoloji ve Mühendislik Fuarında;
- Kodlama ve Oyun Tasarımı,
- 3D Tasarım,
- Robotik, Maker,
- Teknolojik Atıklar İle Heykel Tasarımı Atölyesi gibi farklı atölye çalışmaları düzenlenmekte ve fuar alanında sene içerisinde öğrenciler tarafından yapılan çalışmalar sergilenmektedir.
ORTAOKUL SÜRESİNCE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSLERİNDEÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Öğrencilerin yıl içerisinde yaptıkları çalışmalar, okulun sunucularında depolanmakta ve her öğrenciye ait bir ürün klasörü oluşmaktadır.
- Öğrencilerin kazanımları ders içerisinde yaptıkları uygulamalar ve hazırladıkları ürünleriyle değerlendirilmektedir.
- Kazanım değerlendirmesi amacıyla her dönem 2 adet uygulama sınavı yapılır. Uygulama sınavında öğrenciler verilen yönerge doğrultusunda kendilerinden istenen uygulamaları gerçekleştirir. Uygulama sınavları bitiminde öğrenci dosyaları toplanarak, öğretmenler tarafından hazırlanmış olan ayrıntılı bir değerlendirme ölçeği ile değerlendirilir.
- Sınıf içi performans notları; öğrencilerin aktif olarak derse katılımı, tüm uygulamaları yapmaları ve sınıf içindeki davranışları göz önüne alınarak verilir.