Bilişim ve Eğitim Teknolojileri

ÖĞRENCİLERİN  BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSLERİNDEELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;

  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini doğru ve güvenli biçimde kullanmak için gerekli olan temel bilgi ve becerileri sergilemek.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kültürel-sosyal açıdan bireysel ve toplumsal katkıları konusunda bilinçlenmek ve olumlu tutum geliştirmek.
  • Bilişim etiği, gizlilik ve güvenlik konularında duyarlı davranmak.
  • Bilişim araçlarını kullanarak etkili iletişim kurabilmek, fikir ve projelerini gerçekleştirebilmek.
  • Bilgi ve fikirlerini farklı hedef kitlelerin anlayacağı biçimde düzenleyip medya aracılığı ile paylaşabilmek.
  • Farklı gruplarla iletişim kurarak sanal ortamlara ilişkin sosyal ve kültürel anlayış geliştirmek.
  • Sosyal medyayı etkili biçimde kullanabilmek ve yönetebilmek.
  • Bilgiye erişebilir, bilgiyi analiz edebilir ve bilgiden bilgi üretmenin gücünü ve önemini kavrayabilir olmak.
  • Bilgiyi yapılandırma süreçlerinde farklı araç ve yaklaşımları kullanabilmek.
  • Çeşitli sanal ortamları, medya ve yazılım türlerini kullanarak ortak ürün ve projeler üretebilir.
  • Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilmek, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilmek.
  • Yazarlık ve programlama dillerini tanımak, en az bir yazarlık/ programlama dilini etkili biçimde kullanabilmek.
  • Sistemleri ve konuları incelemek için model, benzeşimler ve canlandırmalar oluşturabilmek.
  • Bir problemi çözmek ve projeyi gerçekleştirmek için strateji geliştirebilmek, çözüm üretirken farklı bakış açılarını ve yaklaşımları kullanabilmek.
  • Yazarlık ve programlama dillerini tanımak, en az bir yazarlık/ programlama dilini etkili biçimde kullanabilmek.
  • Sistemleri ve konuları incelemek için model, benzeşimler ve canlandırmalar oluşturabilmek.

ORTAOKUL SÜRESİNCE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSLERİNDEYAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Bilişim Teknolojileri dersleri, 25 adet internete bağlı bilgisayarın bulunduğu laboratuvarda uygulamalı olarak yapılmaktadır.
  • Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi müfredatında;
  • Office programları kullanımı,
  • Programlama,
  • 3 Boyutlu Tasarım,
  • Mobil Uygulama Geliştirme,
  • Elektronik Devre Programlama,
  • Ardunio ve robot eğitimlerine yer verilmektedir.
  • Sosyal Etkinlik saatlerinde yürütülen kulüp çalışmalarında amaç;
  • Bilim ve teknolojiyi sevdirmek,
  • Takım çalışmasını öğretmek,
  • Öğrencilerin matematik ve analitik düşünme alt yapısını, yaratıcılıklarını, bilimsel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmektir.
  • Okulumuzda her yıl düzenlenen Teknoloji ve Mühendislik Fuarında;
  • Kodlama ve Oyun Tasarımı,
  • 3D Tasarım,
  • Robotik, Maker,
  • Teknolojik Atıklar İle Heykel Tasarımı Atölyesi gibi farklı atölye çalışmaları düzenlenmekte ve fuar alanında sene içerisinde öğrenciler tarafından yapılan çalışmalar sergilenmektedir.

ORTAOKUL SÜRESİNCE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSLERİNDEÖLÇME – DEĞERLENDİRME

  • Öğrencilerin yıl içerisinde yaptıkları çalışmalar, okulun sunucularında depolanmakta ve her öğrenciye ait bir ürün klasörü oluşmaktadır.
  • Öğrencilerin kazanımları ders içerisinde yaptıkları uygulamalar ve hazırladıkları ürünleriyle değerlendirilmektedir.
  • Kazanım değerlendirmesi amacıyla her dönem 2 adet uygulama sınavı yapılır. Uygulama sınavında öğrenciler verilen yönerge doğrultusunda kendilerinden istenen uygulamaları gerçekleştirir. Uygulama sınavları bitiminde öğrenci dosyaları toplanarak, öğretmenler tarafından hazırlanmış olan ayrıntılı bir değerlendirme ölçeği ile değerlendirilir.
  • Sınıf içi performans notları; öğrencilerin aktif olarak derse katılımı, tüm uygulamaları yapmaları ve sınıf içindeki davranışları göz önüne alınarak verilir.

Ansolon