ÖĞRENCİLERİN ORTAOKUL SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;
- Sevgi, saygı, hoşgörü, millî, manevî ve ahlâkî değerleri önemserler,
- Önemsediği değerleri özümser ve bu değerlerin bilgisini alırlar,
- Dinin insan gelişiminde bir “öğüt” ve “güzel ahlâk” olduğunu fark ederler,
- Aklı kullanmaya ve bilgiye önem verirler,
- İnsanlara, doğaya ve diğer canlılara karşı duyarlı olurlar,
ORTAOKUL SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE
YAPILAN ÇALIŞMALAR
- Derslerde soru-cevap-gözlem-araştırma-inceleme-beyin fırtınası gibi metotlar uygulanır,
- Dersler; batıl inançlardan ve taassuptan uzak, akla ve bilgiye dayalı, karmaşık ve anlaşılmaz ifadelerden arındırılmış, açık bir dille Türkçeyi güzel kullanarak işlenir,
ORTAOKUL SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE
ÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Her dönem 2 yazılı sınav uygulanır ve 1 ders içi performans görevi verilir ve bu görev değerlendirilirken:
- Öğrencinin ders içi ve ders dışı davranışı, (arkadaşlarına, öğretmenlerine ve okul idarecilerine karşı),
- Ders materyallerinin hazır olması,
- Derse hazırlıklı gelinmesi,
- Verilen ek ödevlerin zamanında yapılması,
- Öğrencinin derse katılımı göz önünde bulundurulur.
- Yeni Eğitim-Öğretim Yılının başında ilân edilen proje konularını seçen öğrencilerin çalışmaları 2. Dönemde teslim alınır.