ÖĞRENCİLERİN  ORTAOKUL SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;

  • Sevgi, saygı, hoşgörü, millî, manevî ve ahlâkî değerleri önemserler,
  • Önemsediği değerleri özümser ve bu değerlerin bilgisini alırlar,
  • Dinin insan gelişiminde bir “öğüt” ve “güzel ahlâk” olduğunu fark ederler,
  • Aklı kullanmaya ve bilgiye önem verirler,
  • İnsanlara, doğaya ve diğer canlılara karşı duyarlı olurlar,

ORTAOKUL SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE
YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Derslerde soru-cevap-gözlem-araştırma-inceleme-beyin fırtınası  gibi metotlar uygulanır,
  • Dersler; batıl inançlardan ve taassuptan uzak, akla ve bilgiye dayalı,  karmaşık ve anlaşılmaz ifadelerden arındırılmış, açık bir dille Türkçeyi güzel kullanarak işlenir,

ORTAOKUL SÜRESİNCE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSLERİNDE
ÖLÇME – DEĞERLENDİRME

  • Her dönem 2 yazılı sınav uygulanır ve 1 ders içi performans görevi verilir ve bu görev değerlendirilirken:
    • Öğrencinin ders içi ve ders dışı davranışı, (arkadaşlarına, öğretmenlerine ve okul idarecilerine karşı),
    • Ders materyallerinin hazır olması,
    • Derse hazırlıklı gelinmesi,
    • Verilen ek ödevlerin zamanında yapılması,
    • Öğrencinin derse katılımı göz önünde bulundurulur.
  • Yeni Eğitim-Öğretim Yılının başında ilân edilen proje konularını seçen öğrencilerin çalışmaları 2. Dönemde teslim alınır.