ÖĞRENCİLERİN  ORTAOKUL SÜRESİNCE MATEMATİK DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;

  • Matematiksel kavramları anlarlar,
  • Kavramlar arasında ilişki kurabilirler, bu kavram ve ilişkileri günlük hayata ve diğer disiplinlere transfer edebilirler,
  • Problem çözme sürecinde kendi düşünce ve akıl yürütmelerini ifade edebilirler,
  • Geliştirdikleri stratejileri günlük hayattaki problemlerin çözümünde kullanabilirler,
  • Matematiksel terminoloji ve dili doğru kullanabilirler,
  • Tahmin etme ve zihinden işlem yapma becerilerini etkin kullanabilirler,
  • Matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirir, özgüven duyarlar,
  • Sistemli düşünme, dikkatli okuma, sabırla çözüm geliştirme ve sorumluluklarını yerine getirme konularına önem verirler,
  • Araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma becerilerini geliştirirler.

ORTAOKUL SÜRESİNCE MATEMATİK DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Dersin amacı öğrenciler ile paylaşılır veya kendilerine keşfettirilir,
  • Konu başlangıçlarında örnek bir durum ya da soru üzerinden, öğrencilerin işlenecek konuya ait ön bilgileri kontrol edilir, gerekli olan alt kazanımların kontrolü için Ön Hazırlık Sınavları uygulanır,
  • Tespit edilen eksikliklerin giderilmesi ya da hatırlatma yapılması için sözlü ve yazılı olarak tamamlama çalışmaları yapılır,
  • Öğrencilerin edindikleri bilgi ve beceriyi, kendi başına örnek ya da uygulama üzerinde denemeleri, eksik ya da yanlış öğrenmeleri varsa tamamlayıcı ve açıklayıcı soru ve cevaplarla konuyu kavramaları sağlanır,
  • Konuların kazanımları, alt kazanım ile başlar,orta kazanımla devam eder ve en sonunda üst kazanımlara ulaşılır,
  • Konuların yapısına ve içeriğine uygun öğretim metotları öğretmenler tarafından belirlenir. Aynı seviyeye giren öğretmenler, uygulamaların tüm sınıflarda gerçekleştirilmesini sağlarlar,
  • Teknolojiden faydalanarak görsellik artırılır ve üç boyutlu derslik yardımıyla özellikle Geometri kavramların algılanması sağlanır,
  • Konular, günlük yaşantımız ve çevreyle ilişkilendirilir,
  • Uluslararası müfredatlar taranır ve kazanımlara katkısı olduğu tespit edilen yaklaşımlar ve örnekler derslerimize adapte edilir. Hem ders içinde hem de çalışma ve sınavlarda kullanılır.
  • Matematik ve Geometri kazanımlarında kullanılan kurallar, doğrudan verilmez. Öğrencilerin keşfetmesi sağlanır.
  • Ders materyalleri, TEDMOOD üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve derse hazırlıklı gelmeleri sağlanır.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

  • Matematik dersinde her dönem 3 yazılı sınav yapılır.
  • Yıl boyu ara sınavlar verilir.  Ara sınavlarda tespit edilen kazanım eksikleri için tekrarlar yapılır.
  • Seviyeye ve ders saatine göre bir ya da iki tane olmak üzere ders etkinliklerine katılım notu verilir. Değerlendirme kriterleri;
    • Derse hazırlıklı gelme,
    • Verilen ödevlerin zamanında teslimi,
    • Derse aktif katılım,
    • Proje çalışmaları,
    • Ara sınavlar,
    • Yapılan etkinliklerdeki bireysel ve grup çalışmalarındaki performansları ve sorumluluk alma,