ÖĞRENCİLERİN ORTAOKUL SÜRESİNCE MATEMATİK DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;
- Matematiksel kavramları anlarlar,
- Kavramlar arasında ilişki kurabilirler, bu kavram ve ilişkileri günlük hayata ve diğer disiplinlere transfer edebilirler,
- Problem çözme sürecinde kendi düşünce ve akıl yürütmelerini ifade edebilirler,
- Geliştirdikleri stratejileri günlük hayattaki problemlerin çözümünde kullanabilirler,
- Matematiksel terminoloji ve dili doğru kullanabilirler,
- Tahmin etme ve zihinden işlem yapma becerilerini etkin kullanabilirler,
- Matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirir, özgüven duyarlar,
- Sistemli düşünme, dikkatli okuma, sabırla çözüm geliştirme ve sorumluluklarını yerine getirme konularına önem verirler,
- Araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma becerilerini geliştirirler.
ORTAOKUL SÜRESİNCE MATEMATİK DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
- Dersin amacı öğrenciler ile paylaşılır veya kendilerine keşfettirilir,
- Konu başlangıçlarında örnek bir durum ya da soru üzerinden, öğrencilerin işlenecek konuya ait ön bilgileri kontrol edilir, gerekli olan alt kazanımların kontrolü için Ön Hazırlık Sınavları uygulanır,
- Tespit edilen eksikliklerin giderilmesi ya da hatırlatma yapılması için sözlü ve yazılı olarak tamamlama çalışmaları yapılır,
- Öğrencilerin edindikleri bilgi ve beceriyi, kendi başına örnek ya da uygulama üzerinde denemeleri, eksik ya da yanlış öğrenmeleri varsa tamamlayıcı ve açıklayıcı soru ve cevaplarla konuyu kavramaları sağlanır,
- Konuların kazanımları, alt kazanım ile başlar,orta kazanımla devam eder ve en sonunda üst kazanımlara ulaşılır,
- Konuların yapısına ve içeriğine uygun öğretim metotları öğretmenler tarafından belirlenir. Aynı seviyeye giren öğretmenler, uygulamaların tüm sınıflarda gerçekleştirilmesini sağlarlar,
- Teknolojiden faydalanarak görsellik artırılır ve üç boyutlu derslik yardımıyla özellikle Geometri kavramların algılanması sağlanır,
- Konular, günlük yaşantımız ve çevreyle ilişkilendirilir,
- Uluslararası müfredatlar taranır ve kazanımlara katkısı olduğu tespit edilen yaklaşımlar ve örnekler derslerimize adapte edilir. Hem ders içinde hem de çalışma ve sınavlarda kullanılır.
- Matematik ve Geometri kazanımlarında kullanılan kurallar, doğrudan verilmez. Öğrencilerin keşfetmesi sağlanır.
- Ders materyalleri, TEDMOOD üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve derse hazırlıklı gelmeleri sağlanır.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
- Matematik dersinde her dönem 3 yazılı sınav yapılır.
- Yıl boyu ara sınavlar verilir. Ara sınavlarda tespit edilen kazanım eksikleri için tekrarlar yapılır.
- Seviyeye ve ders saatine göre bir ya da iki tane olmak üzere ders etkinliklerine katılım notu verilir. Değerlendirme kriterleri;
- Derse hazırlıklı gelme,
- Verilen ödevlerin zamanında teslimi,
- Derse aktif katılım,
- Proje çalışmaları,
- Ara sınavlar,
- Yapılan etkinliklerdeki bireysel ve grup çalışmalarındaki performansları ve sorumluluk alma,