ÖĞRENCİLERİN ORTAOKUL SÜRESİNCE 2. YABANCI DİLLER /
ALMANCA – FRANSIZCA – İSPANYOLCA DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;
- Çok dilli olmanın avantajlarının bilincinde olarak, ikinci yabancı dili öğrenmeye ve öğrenimini sürdürmeye isteklidirler,
- Farklı dillere ve kültürlere saygı duyar, ilgi ve hoşgörüyle yaklaşırlar,
- Öğrendikleri yabancı dilin konuşulduğu ülkenin kültürel özelliklerini bilirler,
- Kendi ilgi alanları ve deneyimleri kapsamında, sık kullanılan ifadeleri, diyalogları ve yayınları anlarlar,
- Sosyal yaşamda gereken iletişimi sağlama yeterliliğine sahip olurlar,
- Günlük konuşma dilinde kendilerini ifade ederler,
- Deneyimlerini, izlenimlerini, yorum ve eleştirilerini yazılı ve sözlü temel ifadelerle aktarırlar.
ORTAOKUL SÜRESİNCE 2. YABANCI DİLLER / ALMANCA – FRANSIZCA – İSPANYOLCA DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
- Tüm öğrenme etkinlikleri gerçek yaşamla ilişkilendirilir,
- Dilin kültürüyle birlikte öğretilmesi esastır,
- Kelime bilgisi, dilbilgisi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri birbirinden bağımsız olarak değil, birbiriyle ilişkilendirilerek bir bütün olarak öğrenci merkezli, interaktif ortamlarda verilir,
- Öğrencilerin, öğrenme oldukları dili farklı alanlarda kullanmalarına fırsat yaratmak amacı ile ulusal ve uluslararası yarışma proje ve sunumlara katılmaları sağlanır,
ORTAOKUL SÜRESİNCE 2. YABANCI DİLLER / ALMANCA – FRANSIZCA – İSPANYOLCA DERSLERİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Her dönem iki/üç yazılı sınav uygulanır.
- Sınıf içi performans notları;
- Öğrencilerin aktif olarak derse katılımı,
- Gerekli tüm materyalleri eksiksiz olarak derse getirmeleri,
- Ödevleri, defter düzenleri,
- Sınıf içindeki davranışları,
- Dil öğreniminde gösterdikleri gelişme göz önüne alınarak verilir.
- Arzu eden öğrencilerin seviyelerini belirlemek üzere uluslararası platformlarda geçerliliği bulunan FIT, DELF ve DELE sınavlarına katılarak sertifika sahibi olmaları sağlanır.