2. Yabancı Dil (Almanca – Fransızca – İspanyolca)

ÖĞRENCİLERİN  ORTAOKUL SÜRESİNCE  2. YABANCI DİLLER / ALMANCA – FRANSIZCA – İSPANYOLCA DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;

  • Çok dilli olmanın avantajlarının bilincinde olarak, ikinci yabancı dili öğrenmeye ve öğrenimini sürdürmeye isteklidirler,
  • Farklı dillere ve kültürlere saygı duyar, ilgi ve hoşgörüyle yaklaşırlar,
  • Öğrendikleri yabancı dilin konuşulduğu ülkenin kültürel özelliklerini bilirler,
  • Kendi ilgi alanları ve deneyimleri kapsamında, sık kullanılan ifadeleri, diyalogları ve yayınları anlarlar,
  • Sosyal yaşamda gereken iletişimi sağlama yeterliliğine sahip olurlar,
  • Günlük konuşma dilinde kendilerini ifade ederler,
  • Deneyimlerini, izlenimlerini, yorum ve eleştirilerini yazılı ve sözlü temel ifadelerle aktarırlar.

ORTAOKUL SÜRESİNCE 2. YABANCI DİLLER / ALMANCA – FRANSIZCA – İSPANYOLCA DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Tüm öğrenme etkinlikleri gerçek yaşamla ilişkilendirilir,
  • Dilin kültürüyle birlikte öğretilmesi esastır,
  • Kelime bilgisi, dilbilgisi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri birbirinden bağımsız olarak değil, birbiriyle ilişkilendirilerek bir bütün olarak öğrenci merkezli, interaktif ortamlarda verilir,
  • Öğrencilerin,  öğrenme oldukları dili farklı alanlarda kullanmalarına fırsat yaratmak amacı ile ulusal ve uluslararası yarışma proje ve sunumlara katılmaları sağlanır,

ORTAOKUL SÜRESİNCE 2. YABANCI DİLLER / ALMANCA – FRANSIZCA – İSPANYOLCA DERSLERİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME

  • Her dönem iki/üç yazılı sınav uygulanır.
  • Sınıf içi performans notları;
    • Öğrencilerin aktif olarak derse katılımı,
    • Gerekli tüm materyalleri eksiksiz olarak derse getirmeleri,
    • Ödevleri, defter düzenleri,
    • Sınıf içindeki davranışları,
    • Dil öğreniminde gösterdikleri gelişme göz önüne alınarak verilir.
  • Arzu eden öğrencilerin seviyelerini belirlemek üzere uluslararası platformlarda geçerliliği bulunan FIT, DELF ve DELE sınavlarına katılarak sertifika sahibi olmaları sağlanır.

 


Ansolon