ÖĞRENCİLERİN LİSE SÜRESİNCE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;
Öğrenciler;
- Yaşamlarında kullanabilecekleri temel, özelleşmiş, spora özgü hareket becerileri ile fiziksel etkinliklere özgü bilgileri kazanırlar,
- Sporun sağlığa olan yararlarını bilirler,
- Sağlığı koruyucu fiziksel etkinliklere yaşam boyu etkin katılım sağlamaları konusunu bilirler,
- Alıştırma ve oyunlarla hız, kuvvet, dayanıklılık, esneklik, sürat, çabukluk, koordinasyon gibi özelliklerini geliştirirler,
- Hareket beceri gelişiminin farkına varır ve nedenlerini bilirler,
- Fiziksel etkinlikler esnasında ne zaman ve nasıl beslenmesi gerektiğini bilirler,
- Fiziksel etkinliklere düzenli olarak katılırlar,
- Pisikomotor özelliklerini bilir ve kullanırlar,
- Oyun ve etkinliklerde hücum ve savunma stratejilerini/taktiklerini bilir ve uygularlar,
- File ve raket oyunları hakkında bilgi sahibi olur ve öğrendiklerini uygularlar,
- Hedef oyunlarını oynarlar,
- İlgili branşla ilgili bilgi sahibi olur ve uygularlar.
LİSE SÜRESİNCE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Öğrenciler;
- Uzman eğitmenler ve öğretmenler tarafından yetenekli görüldükleri 10 farklı spor disiplininden
- Atletizm
- Basketbol
- Yaratıcı Dans
- Futbol
- Judo
- Masa Tenisi
- Okçuluk
- Tenis
- Voleybol
- Cimnastik
- Bocce
bir tanesine yönlendirilirler ve bu branşta uzmanlaşırlar,
Öğrencilere, eğitim-öğretim yılı başında, branş tercih formu verilerek, 3 branş seçme hakkı tanınır. Öğrenciler seçtikleri 3 branştan, yeteneklerine ve ilgilerine göre, bir branşa yerleştirilir ve o yıl boyunca tüm beden eğitimi ve spor derslerinde, o branş öğretmeniyle çalışarak uzmanlaşırlar.
LİSE SÜRESİNCE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Öğrencilerin, 10 farklı branştan seçmiş oldukları spor branşına ait elde ettikleri kazanımlara ve ders içi performanslarına yönelik akademik notları verilmektedir.
- Sene başı ve sene sonu olmak üzere, iki kere antropometrik testler ve fiziksel uygunluk testleri yapılarak, öğrencilerimizin gelişimleri takip edilir.