Türkçe

ÖĞRENCİLERİN İLKOKUL SÜRESİNCE TÜRKÇE DERSLERİNDE
ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR

  • Türkçeyi, sevmeye, bilinçli ve özenli kullanmaya yönelirler.
  • İzlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını tam ve doğru olarak anlama gücü kazanırlar.
  • İzlediklerine, dinlediklerine, okuduklarına yönelik duygu ve düşüncelerini, sözlü ya da yazılı olarak doğru ve amaca uygun olarak anlatma becerisi kazanırlar.
  • Okuma zevki ve alışkanlığı kazanırlar.
  • Çeşitli etkinliklerle sözcük dağarcıklarını zenginleştirirler.
  • Günlük yaşamda yazılı ve sözlü olarak doğru iletişim kurmanın önemini kavrarlar.
  • İzledikleri, dinledikleri ve okudukları metinlerle ilgili doğru soru sorma tekniklerini bilirler.
  • Duygu, düşünce, izlenim ve hayalleri doğrultusunda yaratıcı yazılar yazarlar.
  • Okunan metinler arasında ilişkiler kurarak çıkarım yapmayı, okuduklarını yorumlamayı ve eleştirel açıdan ele almayı öğrenirler.
  • Bilgiye ulaşmak için yazılı/sözlü/görsel kaynaklardan, doğru teknikleri kullanarak araştırma yapmayı öğrenirler.

İLKOKUL SÜRESİNCE TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Türkçe dersine yönelik etkinlikler, anlamaya dayalı tasarım modeli kapsamında planlanır.
  • Türkçe dersi ve konularına yönelik etkinlikler yapılarak disiplinler arası ilişki kurulur.
  • Dinleme, okuma, konuşma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu kapsamında altı öğrenme alanına yönelik ayrıntılı, geliştirici ve destekleyici aktivitelere yer verilir.
  • Tüm disiplinlerde uygun olan konulara yönelik şiir, masal, öykü, tiyatro ve mektup türleri öğrencilere tanıtılır.
  • Medya okuryazarlığı, afiş-broşür hazırlama gibi güncel konu ve uygulamalar ele alınır.
  • İşlenen konularla güncel yaşam arasında bağlantı kurmak amacıyla gezi, gözlem, görüşme, sergi gibi aktivitelere yer verilir.
  • Çalışmalarda okul kütüphanesinden yararlanılır. Tüm öğrencilerin ders dışındaki zamanlarda da kitaplardan yararlanması için kütüphane kullanımı teşvik edilir.
  • Doğru ve akıcı okuma teknikleri uygulanır.
  • Pratik ve yaratıcı düşünmeyi destekleyen, özgün ürünler ortaya koymayı amaçlayan yaratıcı yazma çalışmaları yapılır.
  • Hafta içinde yapılan çalışmalar ve ödevler, TEDMOOD üzerinden öğrencilerle paylaşılır.

İLKOKUL SÜRESİNCE TÜRKÇE DERSLERİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME

  • Birinci sınıfın ikinci döneminden başlayıp dördüncü sınıfın sonuna kadar devam eden “Mekanik Okuma-Yazma Değerlendirmeleri” yapılır.
  • Üçüncü sınıflarda dönemde bir kez olmak üzere kazanım değerlendirme uygulamaları yapılır.
  • Dördüncü sınıflarda her dönem iki yazılı sınav uygulanır.
  • Türkçe dersine yönelik becerileri belirlemek ve geliştirmek amacı ile ikinci sınıftan itibaren, her dönem sonu olmak üzere senede iki kez “Beceri Odaklı Değerlendirme Çalışmaları” yapılır.
  • Yıl boyunca ders içi performansları;
    • Verilen ödevlerin ve çalışmaların zamanında teslimi,
    • Derse aktif katılım,
    • Bireysel ve grup çalışmaları,
    • Anlamaya dayalı ders tasarım planlarındaki performans görevlerine göre değerlendirilir.

 


Ansolon