ÖĞRENCİLERİN İLKOKUL SÜRESİNCE TÜRKÇE DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR
Öğrenciler;
- Türkçeyi, sevmeye, bilinçli ve özenli kullanmaya yönelirler.
- İzlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını tam ve doğru olarak anlama gücü kazanırlar.
- İzlediklerine, dinlediklerine, okuduklarına yönelik duygu ve düşüncelerini, sözlü ya da yazılı olarak doğru ve amaca uygun olarak anlatma becerisi kazanırlar.
- Okuma zevki ve alışkanlığı kazanırlar.
- Çeşitli etkinliklerle sözcük dağarcıklarını zenginleştirirler.
- Günlük yaşamda yazılı ve sözlü olarak doğru iletişim kurmanın önemini kavrarlar.
- İzledikleri, dinledikleri ve okudukları metinlerle ilgili doğru soru sorma tekniklerini bilirler.
- Duygu, düşünce, izlenim ve hayalleri doğrultusunda yaratıcı yazılar yazarlar.
- Okunan metinler arasında ilişkiler kurarak çıkarım yapmayı, okuduklarını yorumlamayı ve eleştirel açıdan ele almayı öğrenirler.
- Bilgiye ulaşmak için yazılı/sözlü/görsel kaynaklardan, doğru teknikleri kullanarak araştırma yapmayı öğrenirler.
İLKOKUL SÜRESİNCE TÜRKÇE DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
- Türkçe dersine yönelik etkinlikler, anlamaya dayalı tasarım modeli kapsamında planlanır.
- Türkçe dersi ve konularına yönelik etkinlikler yapılarak disiplinler arası ilişki kurulur.
- Dinleme, okuma, konuşma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu kapsamında altı öğrenme alanına yönelik ayrıntılı, geliştirici ve destekleyici aktivitelere yer verilir.
- Tüm disiplinlerde uygun olan konulara yönelik şiir, masal, öykü, tiyatro ve mektup türleri öğrencilere tanıtılır.
- Medya okuryazarlığı, afiş-broşür hazırlama gibi güncel konu ve uygulamalar ele alınır.
- İşlenen konularla güncel yaşam arasında bağlantı kurmak amacıyla gezi, gözlem, görüşme, sergi gibi aktivitelere yer verilir.
- Doğru ve akıcı okuma teknikleri uygulanır.
- Pratik ve yaratıcı düşünmeyi destekleyen, özgün ürünler ortaya koymayı amaçlayan yaratıcı yazma çalışmaları yapılır.
- Hafta içinde yapılan çalışmalar ve ödevler, Google Classroom üzerinden öğrencilerle paylaşılır.
İLKOKUL SÜRESİNCE TÜRKÇE DERSLERİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Birinci sınıfın ikinci döneminden başlayıp dördüncü sınıfın sonuna kadar devam eden “Mekanik Okuma-Yazma Değerlendirmeleri” yapılır.
- Yıl boyunca ders içi performansları;
-
- Verilen ödevlerin ve çalışmaların zamanında teslimi,
- Derse aktif katılım,
- Bireysel ve grup çalışmaları,
- Anlamaya dayalı ders tasarım planlarındaki performans görevlerine göre değerlendirilir.
- Dördüncü sınıflarda MEB’ den gelecek olan yönlendirmeye göre yapılacak olan değerlendirme çalışmaları sonucunda not verme işlemi yapılacaktır.