ÖĞRENCİLERİN İLKOKUL SÜRESİNCE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR
Öğrenciler;
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak, vatanını ve milletini seven, haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren bir vatandaş olmanın önemini kavrarlar.
- Atatürk ilke ve devrimlerinin, Türkiye Cumhuriyeti’nin gelişimindeki yerini ve önemini kavrarlar.
- Özgür birer birey olarak fiziksel, duygusal özelliklerinin; ilgi, istek ve yeteneklerinin farkına varır ve diğer bireylerin farklı özelliklerini saygı ile karşılarlar.
- Kültürel öğelerin, insanların bir arada yaşamasındaki önemini anlarlar.
- Toplumsal yaşamı düzenleyen yasaların önemini fark ederler.
- Çocuk olarak sahip oldukları haklarını bilirler.
- Aile ve okul yaşamındaki söz ve eylemlerinin sorumluluğunu alırlar.
- Bilgiyi uygun ve çeşitli biçimlerde (harita, grafik, tablo, küre, zaman şeridi vb.) kullanmayı becerebilme özelliğine sahip olurlar.
- Bilim ve teknolojinin gelişim sürecini ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini kavrayarak bilgi ve iletişim teknolojilerini bilinçli kullanırlar.
- Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler, kaynakları israf etmeden kullanırlar.
- Çevrelerindeki ve ülkemizin çeşitli yerlerindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, yapıtları, nesneleri tanırlar.
- Yaşadığı çevrenin coğrafî özelliklerini tanıyarak, insanlar ile doğal çevre arasındaki etkileşimin bilincinde olurlar.
- Doğal çevrenin ve kaynakların sınırlılığının farkına varıp çevre duyarlılığı içerisinde doğal kaynakları korumaya çalışır ve sürdürülebilir bir çevre anlayışına sahip olurlar.
- Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlarlar.
- Türkiye’nin komşuları ile ilişkilerini kavrarlar ve farklı kültürlere saygı duyarlar.
- Grafik okur, yorumlarlar.
- Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilen bireyler olarak eleştirel düşünme becerisine sahip olurlar.
- Ülkesini ve dünyayı ilgilendiren konulara duyarlılık gösterirler.
- Katılımın önemine inanıp kişisel ve toplumsal sorunların çözümü için görüş belirtirler.
İLKOKUL SÜRESİNCE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
- Sosyal Bilgiler dersine yönelik etkinlikler, anlamaya dayalı tasarım modeli kapsamında planlanır.
- Planlamalarda yaratıcı düşünme, iletişim kurma, araştırma, problem çözme, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, Türkçeyi doğru ve etkili kullanma, gözlem yapma, empati becerilerini geliştirmeyi sağlayacak uygulamalar kullanılır.
- Bilgi ve beceriyi dengeleyen, öğrencilerin kendi yaşantılarını ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak çevreyle etkileşimlerine olanak sağlayan ders etkinlikleri uygulanır.
- Farklılaştırmaya yönelik yöntem ve stratejiler kullanılarak öğrencilerin performanslarını ortaya koymalarına ve geliştirmelerine olanak sağlayacak ders içi etkinlikler gerçekleştirilir.
- Ders işlenişi sırasında bireysel ve grup çalışmaları, iş birlikçi öğrenme yöntemi ile öğrencilerin bilgileri, yaparak-yaşayarak öğrenmeleri sağlanır,
- Yaratıcı drama çalışmaları ile öğrencilerin konuları duyumsayarak öğrenme ve kavramaları sağlanır.
- Toplumu etkileyen konularda ihtiyaçların karşılanması için fikir üretme, bu fikri çevresindekilere iletme, görüşme, tartışma, planlama, uzlaşma ve eylemde bulunmaları doğrultusunda ev ödevleriyle konular desteklenir.
- Hafta içinde yapılan çalışmalar ve ödevler, Google Classroom üzerinden öğrencilerle paylaşılır.
İLKOKUL SÜRESİNCE SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Yıl boyunca ders içi performansları;
- Verilen ödevlerin ve çalışmaların zamanında teslimi,
- Derse aktif katılım,
- Bireysel ve grup çalışmaları
- Performans görevlerine göre değerlendirilir.
- Dördüncü sınıflarda MEB’ den gelecek olan yönlendirmeye göre yapılacak olan değerlendirme çalışmaları sonucunda not verme işlemi yapılacaktır