1. GAZETE HABERİNDEN YOLA ÇIKARAK İKİ FARKLI BAKIŞ AÇISININ YANSITILDIĞI İKİ ÖYKÜ YAZMA
Bu proje, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları haberleri farklı bir bakış açısıyla değerlendirmelerini ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler, seçtikleri bir gazete haberini temel alarak, haberdeki olayları ve karakterleri derinlemesine inceleyerek, olay örgüsünü zenginleştirip kendi hayal güçlerini kullanarak iki farklı bakış açısıyla özgün iki hikâye oluşturacaktır.

2. ÜTOPYA VE DİSTOPYA KAVRAMLARININ ESERLERDEN ÖRNEKLER VERİLEREK İNCELENMESİ
Bu projenin amacı, distopya/distopik ve ütopya/ütopik kavramlarını anlamak, bu kavramlardan hareketle eserlerin karşılaştırmasını yapmaktır. Öğrenciler, Black Mirror dizisinin bazı bölümlerini izler; Aldoux Huxley’in Cesur Yeni Dünya romanını okur. Distopik ve ütopik kurguların özelliklerini inceleyerek bu türlerin toplumsal yansımalarını analiz eder, örnek verir ve ütopya-distopya kavramlarını ele alarak eserlerin farklılıklarını/benzerliklerini ortaya koyar.

3. SU VE İKLİM KRİZİ TEMALI FOTOROMAN VEYA ÇİZGİ ROMAN OLUŞTURMA
Bu projenin amacı; öğrencilerin su ve iklim krizinin etkilerini, insan yaşamı üzerindeki sonuçlarını derinlemesine anlamalarını sağlamak, görsel anlatım ve fotoğrafçılık becerilerini geliştirmek, çevre bilinçlerini artırıp yaratıcı çözüm önerileri sunmalarını sağlamaktır.

4. RADYO TİYATROSU HAZIRLAMA
Bu projenin amacı, Reşat Nuri Güntekin'in bir oyununu radyo tiyatrosu formatına dönüştürmektir. Öğrenciler, radyo tiyatrosu hakkında bilgi edinir; oyun metnini radyo tiyatrosunun özelliklerine uygun şekilde uyarlar ve sesli anlatım ve dramatizasyon tekniklerini kullanarak bir radyo tiyatrosu hazırlar. Proje; metin adaptasyonu, ses tasarımı ve radyo tiyatrosunun yapısal özellikleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlar.

5. KELİMELERE TÜRKÇE KARŞILIK BULMA
Bu projenin amacı, TDK’nin Türkçe karşılık bulduğu kelimeleri (smoothie yerine karsanbaç, SMS yerine kısa bilgi, badminton yerine tüytop gibi.) inceleyerek dildeki değişimleri ve kelimelere Türkçe karşılık bulma süreçlerini incelemektir. Bu projede dildeki modernleşme ve yerelleşme eğilimleri anlaşılacak, yabancı dillerden dilimize geçen en az beş kelimeye Türkçe öneriler getirilecektir. Öğrencilere dil bilinci kazandırmak hedeflenmektedir.

 

ÖNEMLİ: Proje konularının hazırlanma yönergelerine ve değerlendirme kriterlerine konuların üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

 

Bahar BIKMAZ - İsra DOĞAN
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri

Necmiye ALICIER
Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı

Esra ÖZTERMİYECİ
OKUL MÜDÜRÜ