1. GAZETE HABERİNDEN YOLA ÇIKARAK İKİ FARKLI BAKIŞ AÇISININ YANSITILDIĞI İKİ ÖYKÜ YAZMA
Bu proje, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları haberleri farklı bir bakış açısıyla değerlendirmelerini ve yaratıcı yazma becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Öğrenciler, seçtikleri bir gazete haberini temel alarak, haberdeki olayları ve karakterleri derinlemesine inceleyerek, olay örgüsünü zenginleştirip kendi hayal güçlerini kullanarak iki farklı bakış açısıyla özgün iki hikâye oluşturacaktır.
2. ÜTOPYA VE DİSTOPYA KAVRAMLARININ ESERLERDEN ÖRNEKLER VERİLEREK İNCELENMESİ
Bu projenin amacı, distopya/distopik ve ütopya/ütopik kavramlarını anlamak, bu kavramlardan hareketle eserlerin karşılaştırmasını yapmaktır. Öğrenciler, Black Mirror dizisinin bazı bölümlerini izler; Aldoux Huxley’in Cesur Yeni Dünya romanını okur. Distopik ve ütopik kurguların özelliklerini inceleyerek bu türlerin toplumsal yansımalarını analiz eder, örnek verir ve ütopya-distopya kavramlarını ele alarak eserlerin farklılıklarını/benzerliklerini ortaya koyar.
3. SU VE İKLİM KRİZİ TEMALI FOTOROMAN VEYA ÇİZGİ ROMAN OLUŞTURMA
Bu projenin amacı; öğrencilerin su ve iklim krizinin etkilerini, insan yaşamı üzerindeki sonuçlarını derinlemesine anlamalarını sağlamak, görsel anlatım ve fotoğrafçılık becerilerini geliştirmek, çevre bilinçlerini artırıp yaratıcı çözüm önerileri sunmalarını sağlamaktır.
ÖNEMLİ: Proje konularının hazırlanma yönergelerine ve değerlendirme kriterlerine konuların üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Bahar BIKMAZ - İsra DOĞAN
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri
Necmiye ALICIER
Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı
Esra ÖZTERMİYECİ
OKUL MÜDÜRÜ