Ölçme ve Değerlendirme Bölümü, alanında yetkin ÖD uzmanları ile öğrencilerin akademik performanslarını değerlendirmeye yönelik çalışmaları K12 bütünlüğünde ele alarak yapılandırır ve yürütür.

Bölümümüz:
  • Öğrencilerin performanslarını, öğretim programlarının hedefleri doğrultusunda en güvenilir ve objektif biçimde ölçmeyi,
  • Öğrenci başarısındaki gelişmeleri izlemeyi,
  • Öğrenme güçlük ve eksiklikleri belirlemeyi,
  • Üst düzey zihinsel becerileri (problem çözme, yorumlama, ilişki kurma, çıkarım yapma, akıl yürütme vb) yoklayan ölçme araçları geliştirmeyi,
  • Öğrencilerin neyi, ne kadar ve nasıl öğrendiklerini fark edebilmelerini esas alan bir yaklaşımı,
  • Değerlendirme sonuçlarına göre okul yöneticilerine, öğretmenlere, velilere ve öğrencilerin kendilerine öğrenme süreci ile ilgili geri bildirimde bulunmayı,
  • UbD temelli plan tasarlama sürecinde ve program geliştirme çalışmalarında öğretmenlere destek olmayı,
  • Kurumsal soru bankası, ödev, etkinlik ve UbD plan arşivi oluşturmayı hedefler.
Anaokulundan liseye kadar eğitim-öğretim programı, öğretim süreci ve ölçme değerlendirme planlamasının temelini “Anlamaya Odaklı Öğretim Tasarımı” (Understanding by Design-UbD) oluşturur. UbD odaklı hazırladığımız ve uyguladığımız ünite planları ile:
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarını destekleriz.
  • Öğrencilerin kalıcı ve derinlemesine öğrenmeler gerçekleştirmelerine katkıda bulunuruz.
  • Tek disipline bağlı bilgi aktarımı yerine disiplinler arası bağlantı kurmayı sağlayarak öğrencilerin bütüncül ve farklı bir bakış açısı kazanmalarını hedefleriz.
  • Öğrencilerin bilgiyi ezberlemek yerine gerçek yaşama transfer edebilmelerine imkân sağlarız.

te