ÖĞRENCİLERİN İLKOKUL SÜRESİNCE BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;

Öğrenciler;

  • Sporun sağlığa olan yararlarını bilirler,
  • Aktif ve sağlıklı hayat alışkanlığı kazanırlar,
  • Oyun ve fiziki etkinlikler ile fiziksel uygunluk kavramları arasında ilişki kurar,
  • Oyun ve fiziki etkinliklerde kullanılabilecek basit stratejileri ve taktikleri açıklar,
  • Eğlenerek öğrenmeyi fark ederler,
  • Oyunu belirlenen kurallara göre oynar,
  • Oyun ve fiziki etkinliklere düzenli olarak katılır,
  • Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliği becerileri geliştirir,
  • Oyun ve fiziki etkinliklerde adil oyun anlayışı sergiler,
  • Centilmence oyun ve mücadele anlayışı geliştirmeyi önemserler,
  • Öğrenme ortamlarında bireysel, eşli ve grupla çalışmalara (etkinlikler) katılırlar,
  • Oyun ve fiziki etkinliklerde iş birliğine dayalı davranışlar gösterir,
  • Oyun ve fiziki etkinliklere katılırken dengeli ve düzenli beslenme alışkanlığı sergiler,
  • Nesne kontrolü gerektiren hareketleri artan bir doğrulukla yapar,
  • Çeşitli stratejileri ve taktikleri kullanarak oyunlar tasarlar,
  • Yer değiştirme hareketlerini artan kuvvet, hız ve çeviklikle yapar,
  • Oyunlarda dengeleme gerektiren hareketleri etkili kullanır,
  • Kurallı takım oyunları oynar,
  • Çevreye ve doğaya duyarlılık kazanırlar,
  • Doğada oyun ve fiziki etkinliklere katılırken çevreye duyarlılık gösterir,
  • Kültürümüze ait basit ritimli halk dansları adımlarını yapar,
  • Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder,
  • Seçtiği müziğe uygun koreografi oluşturur,
  • Bayram, kutlama ve törenlere katılır,
  • Atatürk’ün spor yaşamına verdiği değeri fark eder,

İLKOKUL SÜRESİNCE  BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR

  • Beden Eğitimi ve Oyun dersi oyun yoluyla öğrenme temellidir.
  • İlkokul 1-2-3. sınıf derslerimizde dört farklı disiplin içeren öğretim programı uygulanmaktadır.
  • 1-2-3. sınıf öğrencilerimiz Cimnastik, Sportif Beceri ve Koordinasyon, Eğitsel Oyunlar, Topla Beceri Çalışmaları ve Ritim Eğitimi içeren çalışma programı dörder haftalık dönüşümler halinde uygulanmaktadır.

4. Sınıf Öğrencileri;

Eğitim-Öğretim yılı içerisinde öğrenciler tüm şubelerden karma olarak oluşturulan 8-10 kişilik gruplar halinde, 11 farklı branşı üçer haftalık dönüşümler halinde uzman eğitmenler ve öğretmenler eşliğinde deneyimleme fırsatı bulurlar. Böylelikle tüm branşlar hakkında bilgi sahibi olurlarken, öğretmenler tarafından öğrencilerin yetenekleri ve becerileri keşfedilerek yıl sonunda veliye bir branş yönlendirme mektubu ile yönlendirme yapılır.

Öğrencilerin üçer haftalık dönüşümler halinde tanıyacakları 10 branş;

    • Atletizm
    • Basketbol
    • Yaratıcı Dans
    • Futbol
    • Judo
    • Masa Tenisi
    • Okçuluk
    • Tenis
    • Voleybol
    • Cimnastik
    • Bocce

ÖLÇME DEĞERLENDİRME

  • İlkokul 1, 2 ve 3. sınıf derslerimizde 5 farklı disiplin içeren öğretim programının hedeflediği ve MEB’in yaş gruplarına özel belirlediği kazanımları verilmesi amaçlanmaktadır. Bu kazanımlardan yola çıkarak hazırlamış olduğumuz gözlem formlarıyla, öğrencilerimizin gelişimleri takip edilerek yıl sonunda velilerimize gelişim raporu olarak sunulmaktadır.

İLKOKUL SÜRESİNCE BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSLERİNDE YAPILAN ETKİNLİKLER

  • Beden eğitimi ve oyun derslerinin dışında ilkokul teneffüs saatlerinde uygulanan eğlenceli spor etkinlikleri, ip atlama geleneksel çocuk oyunları, mini voleybol, mini basketbol, mini tenis, mini futbol ve cimnastik şenlikleri ile öğrencilerin hareket beceri gelişimlerinin devamlılığını sağlamaktadır.
  • Okul içerisinde yapılan spor bilgi yarışmaları, sportif müsabakalar ise öğrencilerimizin kendilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
  • İlkokul öğrencilerimiz 2, 3 ve 4.sınıf öğrencilerinden oluşan Artistik Cimnastik ve 4.sınıf öğrencilerinden oluşan Geleneksel Çocuk Oyunları takımını tercih ederek okullar arası müsabakalara katılabilmektedir.
  • TED İstanbul Koleji Spor Kulübü olarak Nisan Ara Tatil döneminde Bahar Spor Kampı düzenlenmektedir. Bu kampımız geleneksel olarak hep aynı tarihte ve farklı şehirlerde gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerimizin 11 spor branşından herhangi birini seçerek katıldıkları ve sabah akşam olmak üzere 2 antrenman yaptıkları bir kamptır. Bu branşlarımız; Basketbol, Voleybol, Tenis, Masa Tenisi, Dans, Jimnastik, Okçuluk, Bocce, Atletizm, Judo ve Futbol olmaktadır. Profesyonel antrenör ve öğretmenler tarafından gerçekleştirilen bu organizasyonumuzda farklı etkinliklere de öğrencilerimiz katılım sağlamaktadırlar. Bu etkinliklerimi; Yüzme, Dart, Eğitsel Oyunlar, Kutu Oyunları, Parkurlar, Konsept Partiler, Golf, Bowling vb.  Amacımız, öğrencilerimizin farklı spor branşlarındaki disiplinleri öğrenmeleri, ailelerinden uzakta kendi başlarına sorumluluklarını yerine getirmeleri ve aynı yaş grubunda tanımadıkları öğrencilerle sosyal becerilerini artırmalarıdır.
  • TED İstanbul Koleji Spor Kulübü çalışmaları kapsamında öğrenciler; Basketbol, Dans, Futbol, Judo, Tenis, Voleybol ve Cimnastik branşlarında faaliyetlerini yürüterek tercih ettikleri spor dallarında hafta sonu kış spor okulu antrenman programlarını katılmaktadırlar.

OKULUMUZ YERLEŞKESİ

  • Okulumuz yerleşkesi içerisine;
  • Uluslararası ölçülere uygun iki adet açık/kapalı tenis kortu,
  • İki adet halı saha,
  • Yaratıcı dans salonu,
  • Bir adet kapalı spor salonu,
  • Açık basketbol sahası,
  • Fitness salonu,
  • Judo salonu,
  • Cimnastik salonu,
    • Okçuluk salonu,
    • Açık okçuluk sahası,
    • Dört adet kız/erkek soyunma odası bulunmaktadır.Masa tenisi salonu,

TED İstanbul Koleji Spor Kulübümüz binası yer almaktadır. Hafta sonu yapılan sportif çalışmalar, yurt içi/dışı kamplar spor kulübümüz bünyesinde yapılmaktadır.