ÖĞRENCİLERİN  ORTAOKUL SÜRESİNCE MÜZİK DERSLERİNDE
ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;

  • Notaları isimlendirir ve çalar,
  • Şarkılardaki melodik ve ritmik kalıpları tanır,
  • Dinlediği müziklerdeki dinamik değişikliklerini fark eder,
  • Ses değiştirici işaretleri (diyez, bemol, naturel) bilir,
  • Farklı türde müzik eserleri dinler ve bunlarla ilgili düşüncelerini ifade eder,
  • Müzik tarihindeki dönemlerle ilgili bilgileri kavrar,
  • Eğitimini aldığı çalgıya yönelik temel tutuş ve duruş tekniklerini doğru uygular,
  • Eğitimini aldığı çalgı ile ilgili temel bilgileri kavrar,
  • El-parmak-göz koordinasyonunu geliştirir,
  • İnce kaslarını bilinçli ve doğru kullanma becerilerini geliştirir,
  • Problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirir,
  • Kendine yönelik öz güven ve öz yeterlik algısının farkına varır,

ORTAOKUL SÜRESİNCE MÜZİK DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR

Öğrenciler;

  • Sınıf müzik derslerinde, yetenekleri, fiziksel yeterlilikleri ve ilgileri dahilinde eğitimine başladıkları çalgıya yönelik performanslarını daha da geliştirici etkinliklerde bulunurlar,
  • Küçük oda müziği çalışmalarında, sınıf dinletilerinde ve belirli günlerde yapılan konserlerde performanslarını sergilerler,
  • Çalgı eğitiminin yanı sıra derslerde kullanılan görsel ve işitsel materyaller, izlenen konser, dinletilere yönelik sınıf içi tartışmalarla müzik kültürlerini geliştirirler,
  • Koro/vokal ve orkestra çalışmalarına katılabilirler.

ORTAOKUL SÜRESİNCE MÜZİK DERSLERİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME

Öğrencilerin;

  • Eğitimini aldıkları çalgıdaki başarı durumları, belirlenen kazanımlar çerçevesinde değerlendirilmekte ve çalışma süreçleri yakından takip edilir,
  • Ders içi etkinliklerdeki başarı durumları, daha sonraki sürece ışık tutması için sınıf içi gözlem formu ve müziksel değerlendirme formuyla kayıt altına alınır.