ÖĞRENCİLERİN ORTAOKUL SÜRESİNCE GÖRSEL SANATLAR DERSLERİNDE
ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR;
Öğrenciler;
- Sanatın tanımını yaparlar,
- Sanatla ilişkili olarak estetiğin ne olduğunu ifade ederler,
- Çalışmalarını oluşturmada; beyin fırtınası, fikirleri sentezleme, tasarlama, eskiz yapma basamaklarını kullanmayı öğrenirler,
- Çalışmalarında farklı sanat malzemeleri ve teknikleri kullanırlar( seramik, rekreasyon, heykel, ebru, baskı …),
- Çalışmalarında farklı perspektif tekniklerini kullanırlar,
- Çalışmaları oluştururken sanat elemanlarını ve tasarım ilkelerini kullanırlar,
- 2- D ve 3- D çalışmalarında sanat tasarım ilkelerini(renk, form, doku, değer, denge) kullanırlar,
- Üç boyutlu sanat malzemeleri kullanarak rölyef ve heykel oluştururlar,
- Seçilen tema ve konu doğrultusunda fikirlerini çalışmalarına yansıtırlar,
- Gözleme dayalı çizimler yaparlar ve bu çizimlerde farklı bakış açılarını gösterirler,
- Toplumda el sanatlarının rolünü fark ederler,
- Bir eserin, görsel sanatların hangi dalına ait olduğunu ayırt ederler,
- Farklı kültürlerin sanatı ve sanatçıları arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklarlar,
- Seçilen sanat eserinin görsel özelliklerini analiz ederler.
- Bir sanatçının eserlerinde;
- Seçtiği konuyu,
- Kullandığı materyali
- Kullandığı tekniği açıklarlar,
- Müze, müze türleri ve müzelerin kültürel mirasa katkılarını açıklarlar,
- Müzelerdeki eserlerin korunmasının önemini kavrarlar,
- Müzelerdeki eserler aracılığıyla Anadolu uygarlıklarını tanır.
- Sanat eleştirisi yöntemi ile sanat eserlerini tanımlarken, çözümlerken, yorumlarken, ve yargılarken eleştirel düşünme becerisi ve çağdaş sanat anlayışı kazanırlar,
ORTAOKUL SÜRESİNCE GÖRSEL SANATLAR DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
- Görsel sanatlar dersleri, disiplinler arası çalışmalar ile desteklenerek amacına uygun düzenlenmiş atölyelerde yapılır.
- Dersler öğrencilerin;
- Hayal dünyalarının gelişmesi,
- Yaparak, yaşayarak öğrenmeleri,
- Kazandığı beceri ve bilgilerini günlük yaşantılarıyla ilişkilendirmeleri,
- Merak ve ilgi duymalarına olanak sağlanmasına,
- El, beyin ve göz koordinasyonu becerilerinin gelişmesi için farklı malzemeler ve teknikler kullanarak uygulamalar yapmalarına olanak sağlayacak şekilde işlenir.
- Öğrencilerin; farklı teknik( seramik tekniği, heykel tekniği, ebru tekniği, baskı tekniği…) ve malzemelerle (seramik çamuru, atık malzemeler, boyalar, ebru malzemeleri, baskı malzemeleri)yaparak- yaşayarak içselleştirdikleri kazanımlarını, somut yaşantılarına geçirerek, öğrenmeleri sağlanır.
ORTAOKUL SÜRESİNCE GÖRSEL SANATLAR DERSLERİNDE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri süreç ve ürün değerlendirme esas alınarak yürütülmektedir.
- Değerlendirme öğrencilerin;
- Sınıf içi etkinliklere katılımları,
- Derse hazırlıklı gelmeleri,
- Arkadaşlarıyla iş birliği içerisinde çalışmaları,
- Çalışma süreçleri,
- Hazırladıkları projeleri ve Öğrenci Ürün Dosyaları göz önünde bulundurularak yapılır.
ÖĞRENCİLERİN ORTAOKUL SÜRESİNCE TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSLERİNDE ELDE ETTİKLERİ KAZANIMLAR; (7. – 8.sınıflar)
Öğrenciler;
- Teknoloji ve Tasarım kavramlarını açıklarlar,
- Teknoloji ve tasarım arasındaki ilişkiyi ifade ederler,
- Teknoloji ve tasarım ürünlerine günlük hayattan örnekler verirler,
- Ülkemiz ile dünyadaki teknolojik gelişmeleri karşılaştırırlar,
- Hayat boyu öğrenmeyi, öğrendiğini uygulayabilmeyi, teknoloji ve tasarım süreçlerini hem kendisi hem de yaşadığı toplum yararına kullanabilmeyi anlarlar,
- Teknoloji ve tasarım sürecini yorumlayabilmeyi, yönetebilmeyi ve değerlendirebilmeyi teknoloji ve tasarım okuryazarı olmayı bilirler,
- Teknoloji geliştirme süreci ile ilgili temel bilgileri kazanırlar,
- Tasarım kavramı, türleri ve süreci ile ilgili temel bilgiler kazanırlar,
ORTAOKUL SÜRESİNCE TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSLERİNDE
YAPILAN ÇALIŞMALAR
- Teknoloji ve Tasarım Dersi, disiplinler arası çalışmalar ile de desteklenerek yeni öğretim programına uygun olarak işlenir.
- Dersler öğrencilerin;
- Hayal dünyalarının gelişmesine,
- Yaparak, yaşayarak öğrenmelerine,
- Kazandıkları beceri ve bilgilerini günlük yaşantılarıyla ilişkilendirmelerine,
- Merak ve ilgi duymalarına olanak sağlanmasına,
- Farklı malzemeler ve teknikleri kullanarak uygulamalar yapmalarına olanak sağlayacak şekilde işlenmektedir
ORTAOKUL SÜRESİNCE TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSLERİNDE
ÖLÇME – DEĞERLENDİRME
- Öğrenci gelişimini belirlemek üzere “öğrenci ürün dosyası ve gözlem formları” kullanılır.
- Öğrencilerin süreç içerisinde izlenmesi, yönlendirilmesi, öğrenme güçlüklerinin belirlenerek giderilmesi, öğrencilerde anlamlı ve kalıcı öğrenmenin desteklenmesi amacıyla sürekli geri bildirim verilir,
- 1.Dönem 2 proje notu ve 1 sınıf içi performans notu; 2. Dönem 2 proje notu ve 1 sınıf içi performans notu verilir.
- Yazılı veya sözlü sınav (terminoloji ya da bir senaryo üzerine kurgusal çalışmalar) 40 dakikalık sınavlar şeklinde yapılır, yapılan sunumlar ve görüşmeler, gözlemler, performans (somut ürün) değerlendirme amacıyla kullanılacak.
- Gözlem, görüşme ve sözlü sunumlara ait değerlendirme bir veya daha fazla performans notu olarak kullanılır.