GENEL AMAÇLAR

  • Sosyolojinin konusu bilgisi
  • Toplumun yapısını, işleyişini, değişimini ve bunların bağlı olduğu toplumsal yasaları kavrayabilme
  • Birey sorunlarının toplumla, toplumun sorunlarının da bireyle ilişkilerini kavrayabilme
  • Toplumsal sorunları kavrayabilme, toplumun, ekonomik ve kültürel gelişimine bilinçli bir şekilde katkıda bulunabilme
  • Kültürün çeşitli boyutlarını kavrayabilme
  • Sosyal değişmenin toplumu bütün boyutlarıyla etkilediğini, bireylerde çeşitli uyum sorunları yaratabildiğini, bunlara rağmen zorunlu ve gerekli olduğunu kavrayabilme
  • Toplumu geçmişiyle ilişkisi içinde tanıyabilme, içinde yaşanılan durumu bilinçli bir şekilde yorumlayabilme
  • Toplumun farklılıkları kuşatan bir birlik halinde ve demokrasi temelinde gelişip güçlenmesine katkıda bulunma

KONULAR

  • Ünite 1:  Sosyolojiye Giriş
  • Ünite 2:  Birey ve Toplum
  • Ünite 3: Toplumsal Yapı
  • Ünite 4: Toplumsal Değişme  ve Gelişme
  • Ünite 5 : Toplum ve Kültür
  • Ünite 6: Toplumsal Kurumlar

PROJELER

Bilgi Üniversitesi akademisyenlerinin desteğiyle diğer okullarla ortak bir çalışma belirlenip, projeye dönüştürülecektir.

ÖLÇME-DEĞERLENDİRME

Sosyoloji dersinde her dönem 2 yazılı sınav ve 1 sözlü notu verilecektir. Dönem ödevi notları da ikinci dönem ortalamalarına katılacaktır.

Sözlü notu verilirken

  • Öğrencinin her gün derse hazırlıklı gelmesi
  • Verilen ek ödevlerin zamanında teslimi
  • Derse aktif katılım
  • Ders sırasında sınıf içi kurallarına uygun davranışlar sergileme ölçütleri göz önünde bulundurulacaktır.

ÖĞRENCİDEN BEKLENTİLERİMİZ

  • Genel olarak derslerimize ve bizlere karşı olumlu yaklaşımlar sergileme
  • Verilen görevleri takip etmeli ve zamanında sonuçlandırma
  • Derse araç ve gereçleri eksiksiz olarak ve zamanında girme
  • Grup çalışmaları ve projelere katılmaya istekli olma
  • Akademik dürüstlük ilkelerine uyma
  • Felsefe grubu derslerinde öğrendiği yaklaşım, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerde de uygulama
  • Araştırmaya ve öğrenmeye istekli olma
  • Edinilen bilgileri dış dünya ve günlük yaşam ile ilişkilendirme
  • “Not” odaklı değil, “bilgi” odaklı gayretler sergileme

VELİDEN BEKLENTİLERİMİZ

  • Biz öğretmenlerin iyi niyetliliğine tam güven duymaları
  • Öğrenciyi sıkmadan takip etmeleri
  • Okul idaresi ve öğretmenleri ile işbirliği içinde olmaları
  • Not ve ders geçme telaşına girmeden, öğrencinin iyi yetişmesini hedeflemeleri
  • Öğrencinin kendini geliştirebileceği kültürel ortamlara katılımını sağlamaları