GENEL AMAÇLAR
- Sosyolojinin konusu bilgisi
- Toplumun yapısını, işleyişini, değişimini ve bunların bağlı olduğu toplumsal yasaları kavrayabilme
- Birey sorunlarının toplumla, toplumun sorunlarının da bireyle ilişkilerini kavrayabilme
- Toplumsal sorunları kavrayabilme, toplumun, ekonomik ve kültürel gelişimine bilinçli bir şekilde katkıda bulunabilme
- Kültürün çeşitli boyutlarını kavrayabilme
- Sosyal değişmenin toplumu bütün boyutlarıyla etkilediğini, bireylerde çeşitli uyum sorunları yaratabildiğini, bunlara rağmen zorunlu ve gerekli olduğunu kavrayabilme
- Toplumu geçmişiyle ilişkisi içinde tanıyabilme, içinde yaşanılan durumu bilinçli bir şekilde yorumlayabilme
- Toplumun farklılıkları kuşatan bir birlik halinde ve demokrasi temelinde gelişip güçlenmesine katkıda bulunma
KONULAR
- Ünite 1: Sosyolojiye Giriş
- Ünite 2: Birey ve Toplum
- Ünite 3: Toplumsal Yapı
- Ünite 4: Toplumsal Değişme ve Gelişme
- Ünite 5 : Toplum ve Kültür
- Ünite 6: Toplumsal Kurumlar
PROJELER
Bilgi Üniversitesi akademisyenlerinin desteğiyle diğer okullarla ortak bir çalışma belirlenip, projeye dönüştürülecektir.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
Sosyoloji dersinde her dönem 2 yazılı sınav ve 1 sözlü notu verilecektir. Dönem ödevi notları da ikinci dönem ortalamalarına katılacaktır.
Sözlü notu verilirken
- Öğrencinin her gün derse hazırlıklı gelmesi
- Verilen ek ödevlerin zamanında teslimi
- Derse aktif katılım
- Ders sırasında sınıf içi kurallarına uygun davranışlar sergileme ölçütleri göz önünde bulundurulacaktır.
ÖĞRENCİDEN BEKLENTİLERİMİZ
- Genel olarak derslerimize ve bizlere karşı olumlu yaklaşımlar sergileme
- Verilen görevleri takip etmeli ve zamanında sonuçlandırma
- Derse araç ve gereçleri eksiksiz olarak ve zamanında girme
- Grup çalışmaları ve projelere katılmaya istekli olma
- Akademik dürüstlük ilkelerine uyma
- Felsefe grubu derslerinde öğrendiği yaklaşım, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerde de uygulama
- Araştırmaya ve öğrenmeye istekli olma
- Edinilen bilgileri dış dünya ve günlük yaşam ile ilişkilendirme
- “Not” odaklı değil, “bilgi” odaklı gayretler sergileme
VELİDEN BEKLENTİLERİMİZ
- Biz öğretmenlerin iyi niyetliliğine tam güven duymaları
- Öğrenciyi sıkmadan takip etmeleri
- Okul idaresi ve öğretmenleri ile işbirliği içinde olmaları
- Not ve ders geçme telaşına girmeden, öğrencinin iyi yetişmesini hedeflemeleri
- Öğrencinin kendini geliştirebileceği kültürel ortamlara katılımını sağlamaları