- AĞRIDAĞI EFSANESİ VE DEYİM BULMACA
Yaşar Kemal’in Ağrıdağı Efsanesi romanındaki deyimleri tespit edilir. Kitap okunduktan sonra deyimlerin kitaptaki anlam bağlantıları keşfedilerek sırasıyla bu bağlantıların yer aldığı açıklamalarda bulunulur. Sonra yine yer alma sırasıyla bu deyimin Türkçedeki doğuş hikayesi yazılır.
- TİYATRO VE FOTOROMAN
Dünya Edebiyatında yer alan bir tiyatro eseri okunur. (Shakespeare-Romeo ve Juliet) Olay örgüsüyle ilişkilendirilen çizimler ve çeşitli yayınlardan elde edilen küçük görseller/fotolar ile olay anlatılır.
- ŞİİR ANTOLOJİSİ
Orhan Veli’nin on adet şiiri tematik olarak seçilir. Bu antolojide şiirler yazılış sırasıyla yer almalıdır ve bu şiirleri yorumlanır. Orhan Veli’nin hayatı, ilginç anekdotlar ve görselleri de antolojiinin başında yer almalıdır.
- DİL BECERİSİ VE UYGULAMA GELİŞTİRME
Türkçede yaygın olan yazım yanlışları ile ilgili ilginç ve eğlenceli oyunların olduğu bir aplikasyon geliştirilir. Teslim döneminde sınıfta uygulanabilmelidir. Sonrasında ölçme aracı olarak başarı durumu sunulacaktır.
- “SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK” KAVRAMI İLE İLGİLİ KISA FİLM
Eko-şiir, ekosistem, iklim değişikliği, sürdürülebilirlik kavramlarının edebiyatımızdaki yerini araştıran bir deneme yazısı yazılır. Ardından okulda geçen bir kısa film senaryosu oluşturulur ve hayata geçirilir.
ÖNEMLİ: Proje konularının hazırlanma yönergelerine ve değerlendirme kriterlerine konuların üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Özlem Erikci - Kübra ÇEÇEN
TDE Öğretmenleri
Nalan EKMEKÇİOĞLU
TDE Bölüm Başkanı
Füsun ERSOY
OKUL MÜDÜRÜ