Değerli Velilerimiz,
2018 – 2019 Eğitim Öğretim Yılında kararı alınan ve bu sene 2. sınıfta olan öğrencilerimiz ile uygulaması başlatılacak olan ‘Öğretmen Değişimi’ ile ilgili bilgilendirme yazısını aşağıda görebilirsiniz. Öğrenciler için sınıf değişikliği söz konusu değildir.
2. sınıfın sonunda öğretmen değişimi uygulaması ve nedenleri:
• Eğitim Öğretim çalışmalarının öğretmene değil okul sistemine bağlı olması,
• Eğitim ve öğretim alanında sürekli yeni gelişmelerin olması ve öğretmenlerin sınıf düzeylerinde bu gelişme ve araştırmaları takip ederek, ilgili yaş grubunda kendilerini geliştirmeleri, edindikleri tecrübeler ile yetkinliklerini arttırmaları,
• Öğretmenlerin çeşitli nedenler ile okuldan ayrılmaları,
• Eğitimde başarı sağlamış ülkelerin öğretmene bağlı sistemden uzaklaşmış olmaları,
• 4+4+4 sistemine geçiş ile birlikte öğrencilerin 5. sınıfa geçtiklerinde öğretmene bağımlı olmalarının önlenmesi,
• Küçük yaş gruplarında öğrenciler sınıf öğretmenleri ile duygusal bir bağ kurarlar, ancak yeni bir öğretmeni kabul etmeleri (özellikle araya giren tatilden sonra) hızlı olmaktadır. Araştırmalar çocuklarda yaş ilerledikçe hafızanın güçlendiğini göstermektedir.
• 1 ve 2. sınıf öğrencileri ve 3 ve.4. sınıf öğrencilerinin duygusal, fiziksel ve bilişsel alanlardaki farklılıkları ve buna bağlı olarak değişim gösteren ihtiyaçları bulunmaktadır.
1-2. Sınıf Çocuklarının Fiziksel Özellikleri
• Çocuklar hala aşırı aktiftir ve bu yüzden bilişsel işleyişlerini geliştiren teneffüs zamanı gibi aralara ihtiyaçları vardır.
• Kolay yoruldukları için hala dinlenme zamanına ihtiyaçları vardır.
• Büyük kas kontrolü hala ince motor koordinasyonundan üstündür.
• Çocuklar küçük basılmış harflere veya küçük nesnelere odaklanmakta zorlanabilirler.
• Fiziksel aktivitelerde aşırılıklar yapma eğilimindedirler.
• Kemik gelişimi henüz tamamlanmamıştır.
• Çocuklar arkadaş seçimlerinde biraz daha seçici olurlar ve daha kalıcı bir en iyi arkadaş edinebilirler.
• Çocuklar organize oyunları severler ama kuralları çok fazla umursayabilirler.
• Tartışmalar hala çok sık yaşanır.
1-2. Sınıf Çocuklarının Duygusal Özellikleri
• Çocuklar eleştiriye ve alay konusu olmaya karşı hassastır ve başarısızlığa alışmakta zorlanabilirler.
• Çoğu çocuk öğretmeni memnun etmek ister.
• Bu yaştaki çocuklar başkalarının duygularına karşı hassaslaşmaya başlarlar.
• Çocuklar bir şeyleri bilmenin farklı yolları olduğunu ve bazı yolların diğerlerinden daha iyi olduğunu anlarlar.
• Çocuklar öğrenmenin ve hatırlamanın kontrol edebildikleri bilişsel süreçler sayesinde gerçekleştiğini anlamaya başlarlar.
• Bu yaştaki çocuklar daha büyük yaştaki çocuklar kadar etkin bir şekilde öğrenmezler.
• Kendi kendine yüksek sesle konuşmak (kendi kendine konuşmak) altı ve yedi yaşları arasında zirveye ulaşır.
3-4. Sınıf Çocuklarının Fiziksel Özellikleri
• Obezite bu yaş grubundaki bazı çocuklar için bir sorun olabilir.
• Motor becerilerin sergilenmesinde cinsiyet farklılıkları açıktır.
• Bu dönem fiziksel gelişim açısından nispeten sakin ve tahmin edilebilir bir dönemdir.
3-4. Sınıf Çocuklarının Duygusal Özellikleri
• Çocuklar kendilerine dair daha genel, entegre ve karmaşık bir anlayış (öz-imge) geliştirirler.
• Öz-imaj kendini tanımlama, kendine saygı ve benlik kavramından oluşur.
• Bozuk aile ilişkileri, sosyal reddedilme ve okul başarısızlığı hatalı davranışlara yol açabilir. Çocuklar sınırlı ve tutarsız da olsa mantıklı düşünebilirler.
Bu yaştaki çocuklar basit hafıza görevlerinde ergenler veya yetişkinler kadar iyi performans sergileyebilirler.
• Akran grubu güç kazanır ve davranış standartlarının başlıca kaynağı olarak yetişkinlerin yerini almaya başlar.
• Arkadaşlıklar daha seçici ve cinsiyete dayalı hale gelir.
• Organize oyunlar sosyal, duygusal ve bilişsel gelişime katkıda bulunmaya devam eder.